Wie bellen er naar het thuiszorgteam? 

Thuiszorg teams worden over het algemeen ontzettend veel gebeld. Maar door wie eigenlijk? 40% van jullie gaf in onze enquête aan dat zij het vaakst worden gebeld door cliënten. Verder gaven jullie aan dat de vele belletjes een van de oorzaken is van de toenemende werkdruk.

Daarnaast kwam ook uit de enquête waarvoor jullie gebeld worden door de cliënt. Dit zijn de meest voorkomende redenen:

  • Het aanvragen van een nieuwe zorgvraag
  • Doorgeven dat de zorg stopgezet kan worden
  • Vragen hoe laat de thuiszorg langskomt
  • Vragen of de tijden van het zorgmoment gewijzigd kunnen worden

Als jij gebeld wordt, waar gaat dat dan over? En hoe ga je daar mee om? Laat het ons weten in de reacties, wie weet heb jij nog goede tips voor anderen. Ook voor het achterlaten van andere tips, ideeën of ervaringen kun je terecht in de reacties.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief: