Achter de schermen: Wie belt er?

TeamTelefoon wil weten hoe de gebruikers de dienst ervaren en heeft een enquête uitgezet onder de gebruikers, met als einddoel om de gebruikerservaring te kunnen verbeteren. De komende tijd zullen wij via de nieuwsbrieven, blog en in de serie “Achter de schermen” de resultaten delen, tips geven en de nieuwste functies uitleggen die zijn uitgerold. Dit alles komt voort uit de feedback die wij van jullie hebben mogen ontvangen.

De werkdruk in de thuiszorg ligt hoog. Zoals wij de vorige keer al schreven, zijn er gelukkig een hoop manieren om de lasten zo geleidelijk mogelijk te verdelen onder jou en je collega’s. Zo weten jullie inmiddels dat je de rinkeltijd optimaal kunt instellen met TeamTelefoon. Wat echter nog niet zo bekend is, is de mogelijkheid het telefoonnummer van de beller aan of uit te zetten.

Wanneer je gebeld wordt, verschijnt er een nummer op het scherm van je telefoon. Welk nummer je ziet, is afhankelijk van de instellingen van jouw wijkteam. TeamTelefoon biedt hierbij twee mogelijkheden: je ziet het bereikbaarheidsnummer van het team (085-…), of je ziet het telefoonnummer van de beller (06-… of huisnummer).

Wat wil ik zien?

Het is handig om het bereikbaarheidsnummer van het team in je display te zien bij een inkomend gesprek. Als je dit telefoonnummer opslaat in je contacten onder de naam ‘TeamTelefoon’ of iets dergelijks, dan zie je direct wanneer je binnenkomende oproepen over de bereikbare dienst gaan.

Waarom zou je dat willen? Omdat je vaak niet in de gelegenheid bent op te nemen. Denk bijvoorbeeld aan situaties waarin je met een cliënt onder de douche staat, in een moeilijk gesprek zit of een stomazakje aan het vervangen bent. Als je op zo’n moment gebeld wordt en je ziet de naam van TeamTelefoon verschijnen, dan kun je ervoor kiezen de telefoon niet zelf op te nemen. De beller wordt namelijk na de ingestelde rinkeltijd automatisch doorgeschakeld naar de volgende bereikbare medewerker. Op deze manier wordt die hoge werkdruk dus geleidelijker verdeeld onder jouw team.

Daarnaast kun je er ook voor kiezen om niet het bereikbaarheidsnummer van het team, maar het telefoonnummer van de beller te zien bij een inkomend gesprek. Je kunt dan precies zien welke cliënt, huisarts of specialist er belt (indien je hun nummers hebt opgeslagen in je contacten). Let wel op, want in dit geval zie je dus niet direct dat je via TeamTelefoon gebeld wordt. Welk van de twee opties je voorkeur ook heeft, je kunt het gemakkelijk instellen via de website van TeamTelefoon onder de knop ‘Telefoonnummer van de beller’.

Hoe stel ik het telefoonnummer van de beller in?

Log in op de website van TeamTelefoon, zoals je dit gewend bent. Vervolgens selecteer je in het menu links het tandwiel (Instellingen). Hier kan je de rinkeltijd instellen, maar ook het telefoonnummer van de beller. Onderaan staan twee knoppen: ‘uit’ en ‘aan’. Willen jullie als team jullie eigen bereikbaarheidsnummer zien bij een oproep, klik dan op ‘uit’. Willen jullie juist het nummer van de bellende cliënt zien, klik dan op ‘aan’. Daarna hoef je alleen nog maar je keuze te bevestigen. Klaar!

Volgende keer bespreken we hoe je ervoor kunt zorgen dat jullie bereikbaarheid zo optimaal mogelijk is door te werken met een achterwacht.

Achter de schermen: Wie belt er? 

TeamTelefoon wil weten hoe de gebruikers de dienst ervaren en heeft een enquête uitgezet onder de gebruikers, met als einddoel om de gebruikerservaring te kunnen verbeteren. De komende tijd zullen wij via de nieuwsbrieven, blog en in de serie “Achter de schermen” de resultaten delen, tips geven en de nieuwste functies uitleggen die zijn uitgerold. Dit alles komt voort uit de feedback die wij van jullie hebben mogen ontvangen.

De werkdruk in de thuiszorg ligt hoog. Zoals wij de vorige keer al schreven, zijn er gelukkig een hoop manieren om de lasten zo geleidelijk mogelijk te verdelen onder jou en je collega’s. Zo weten jullie inmiddels dat je de rinkeltijd optimaal kunt instellen met TeamTelefoon. Wat echter nog niet zo bekend is, is de mogelijkheid het telefoonnummer van de beller aan of uit te zetten.

Wanneer je gebeld wordt, verschijnt er een nummer op het scherm van je telefoon. Welk nummer je ziet, is afhankelijk van de instellingen van jouw wijkteam. TeamTelefoon biedt hierbij twee mogelijkheden: je ziet het bereikbaarheidsnummer van het team (085-…), of je ziet het telefoonnummer van de beller (06-… of huisnummer).

Wat wil ik zien?

Het is handig om het bereikbaarheidsnummer van het team in je display te zien bij een inkomend gesprek. Als je dit telefoonnummer opslaat in je contacten onder de naam ‘TeamTelefoon’ of iets dergelijks, dan zie je direct wanneer je binnenkomende oproepen over de bereikbare dienst gaan.

Waarom zou je dat willen? Omdat je vaak niet in de gelegenheid bent op te nemen. Denk bijvoorbeeld aan situaties waarin je met een cliënt onder de douche staat, in een moeilijk gesprek zit of een stomazakje aan het vervangen bent. Als je op zo’n moment gebeld wordt en je ziet de naam van TeamTelefoon verschijnen, dan kun je ervoor kiezen de telefoon niet zelf op te nemen. De beller wordt namelijk na de ingestelde rinkeltijd automatisch doorgeschakeld naar de volgende bereikbare medewerker. Op deze manier wordt die hoge werkdruk dus geleidelijker verdeeld onder jouw team.

Daarnaast kun je er ook voor kiezen om niet het bereikbaarheidsnummer van het team, maar het telefoonnummer van de beller te zien bij een inkomend gesprek. Je kunt dan precies zien welke cliënt, huisarts of specialist er belt (indien je hun nummers hebt opgeslagen in je contacten). Let wel op, want in dit geval zie je dus niet direct dat je via TeamTelefoon gebeld wordt. Welk van de twee opties je voorkeur ook heeft, je kunt het gemakkelijk instellen via de website van TeamTelefoon onder de knop ‘Telefoonnummer van de beller’.

Hoe stel ik het telefoonnummer van de beller in?

Log in op de website van TeamTelefoon, zoals je dit gewend bent. Vervolgens selecteer je in het menu links het tandwiel (Instellingen). Hier kan je de rinkeltijd instellen, maar ook het telefoonnummer van de beller. Onderaan staan twee knoppen: ‘uit’ en ‘aan’. Willen jullie als team jullie eigen bereikbaarheidsnummer zien bij een oproep, klik dan op ‘uit’. Willen jullie juist het nummer van de bellende cliënt zien, klik dan op ‘aan’. Daarna hoef je alleen nog maar je keuze te bevestigen. Klaar!

Volgende keer bespreken we hoe je ervoor kunt zorgen dat jullie bereikbaarheid zo optimaal mogelijk is door te werken met een achterwacht.