Je telefoon in de wc laten vallen. Het gebeurt vaker dan je denkt, maar is iets wat jou natuurlijk nooit zal gebeuren. Dat dacht wijkverpleegkundige Daniëlle Overbeek (50) ook. Maar toch heeft zij haar telefoon laatst uit de wc moeten vissen. We spraken met haar over deze, toch wel, lachwekkende gebeurtenis. 

Je hebt je telefoon in de wc laten vallen, hoe is dat gebeurd?

“Ik was bij een cliënt en die moest gedoucht worden. Het is een vrij kleine badkamer, dus er is niet zoveel bewegingsruimte. Ik wilde de cliënt op het douchestoeltje zetten, dus ik draaide mij om en ineens hoor ik plons. Lag mijn telefoon dus in het water. Ik pakte hem er direct uit en wreef hem droog. Hij deed het nog dus ik dacht poeh gelukkig. Alleen toen ik bij de volgende cliënt aankwam, deed hij het niet meer. Ik denk dat er toch te veel water in zat.”

Hoe reageerden je collega’s?

“M’n collega’s moesten echt enorm lachen. Bij sommige collega’s was het ook al wel eens gebeurd of was de telefoon per ongeluk in de wasmachine terecht gekomen. Dus ik was gelukkig niet de eerste.”   

Wat nu? Krijg je een nieuwe telefoon?

“Ik heb het incident gemeld bij de ICT-afdeling. Ik moest online invullen wat er gebeurd was en daarna de telefoon opsturen. Dat heb ik net gedaan. Ik hoop dat ik snel weer een nieuwe krijg, maar dat verwacht ik wel.”

Hoe zorg je ervoor dat je in de tussentijd nog bereikbaar bent?

“Ik heb zelf een dual sim telefoon, dus ik heb de simkaart van mijn werktelefoon in mijn eigen telefoon gedaan. Zo kan ik toch gewoon bereikbaar zijn.” 

Dat is handig zeg. Hoe ervaar je verder het gebruik van een smartphone voor werk en de verschillende apps?

“Ik vind het echt ideaal. Hij werkt super fijn. We hebben er ook een goed stevig hoesje bijgekregen. Af en toe is het schakelen tussen de verschillende apps. Maar daar heb ik zelf echt geen problemen mee. Wij gebruiken Siilo, Ncare, BIS het Buurtzorg Platform en natuurlijk TeamTelefoon. Het werkt allemaal heel makkelijk.”

Wat vind je van TeamTelefoon?

“In het begin was het wel heel erg wennen, maar het werkt wel heel goed. In het rooster staat wie wanneer bereikbaarheidsdienst heeft of de achterwacht is. We voeren dat dan allemaal zelf in in TeamTelefoon. De bereikbaarheidsdiensten lopen doordeweeks van 7:00 tot 18:00. Het is heel makkelijk om diensten onderling te ruilen of delen van diensten. Ik loop eigenlijk nooit tegen problemen aan met TeamTelefoon.” 

Heb je nog tips voor onze lezers om te voorkomen dat hun telefoon ook in de wc valt?

“Mijn telefoon heeft maar zo kort in het water gelegen, misschien moeten we telefoons krijgen die ook tegen water kunnen haha. Maar ik snap ook wel dat die een stuk duurder zijn. Normaal gesproken heb ik altijd een tasje dat je aan je broek vast kan maken, waar dan de telefoon in zit. Dat werkt heel handig. Alleen die had ik nu even niet bij de hand, dus had ik hem maar in m’n achterzak gedaan. Dat was geen goed idee haha.” 

 

Bij TeamTelefoon zijn wij gedreven om de zorg te verbeteren. Meer weten over TeamTelefoon? Bekijk dan onze productpagina.

Vind je onze artikelen leuk? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang om de week onze meest recente artikelen!