Regelmatig krijgen wij vragen van gebruikers over de werking van TeamTelefoon. Vaak zijn deze vragen met een paar handige tips gemakkelijk te beantwoorden. In deze reeks beantwoorden we jullie meest gestelde vragen en geven een aantal tips.  Dit keer bespreken we problemen met betrekking tot de doorschakeling naar het teamnummer.

Iemand anders aan de lijn

Wanneer je een vrije dag hebt denk je misschien dat het handig is om jouw telefoonnummer door te schakelen naar het teamnummer. In de praktijk blijkt dit niet zo te zijn.

Stel, jij bent collega A. Jij hebt een vraag aan teamlid B en probeert de betreffende collega te bellen. Hij of zij heeft een vrije dag en heeft zijn of haar telefoon doorgeschakeld naar het teamnummer. Wanneer je teamlid B probeert te bellen, word je dus doorgeschakeld naar het teamnummer. De collega die bereikbaar staat, weergegeven als collega C, neemt uiteindelijk de telefoon op. 

Wanneer je een andere collega te pakken krijgt dan die je probeerde te bereiken kan dit verwarrend zijn. Hoe zorg je ervoor dat dit niet gebeurt? 

Schakel niet door

Er is maar één manier om dit probleem voorkomen, namelijk door inkomende gesprekken niet door te schakelen naar het teamnummer. TeamTelefoon doet dit namelijk automatisch. Wanneer je afwezig bent, wordt een inkomend gesprek op het teamnummer automatisch doorgeschakeld naar collega’s die wel bereikbaar zijn. Dit hoef je dus niet handmatig in te stellen.

Zet automatisch doorschakelen uit

Heb je automatisch doorschakelen al ingeschakeld? Geen probleem! In een paar stappen zet je dit gemakkelijk weer uit. In dit artikel lees je per provider welke stappen je moet nemen. 

Dankzij deze tip kunnen jullie ervoor zorgen dat jullie belletjes niet verkeerd doorschakelen. Heb je een vraag over het gebruik van TeamTelefoon? Laat het ons weten en wie weet lees je het binnenkort hier terug. 

 

Geïnteresseerd in meer van zulke artikelen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.