Ouderen die nog thuiswonen en veel verschillende medicijnen in moeten nemen, kunnen dit af en toe vergeten. De Medido medicijndispensers zijn hiervoor handig. Je hoeft als zorgverlener dan namelijk niet meerdere keren per dag langs te komen om de medicijnen toe te dienen. Vanaf nu kun je de Medido-meldingen ook via de TeamTelefoon app ontvangen. In dit artikel vertellen we je meer over de Medido-koppeling 2.0 met TeamTelefoon. Daarnaast spreken we met Jeffrey Veldboer, commercieel manager bij Medido, over de samenwerking met TeamTelefoon en met TeamTelefoon-gebruiker Will van Rinette Zorg. 

Hoe werkt de Medido?

Deze slimme medicijndispenser herinnert cliënten om de juiste medicatie in te nemen op de juiste tijd. Wanneer de cliënt de medicatie in moet nemen, geeft het apparaatje een herinneringsgeluid af. De cliënt klikt op ‘OK’ en het zakje met medicijnen rolt uit het apparaat. Vergeet de cliënt zijn of haar medicatie in te nemen? Dan word je hiervan op de hoogte gebracht.

TeamTelefoon en Medido

Handig is dat je dit systeem kunt koppelen aan andere systemen. Zo ook met TeamTelefoon. We hebben de koppeling vernieuwd in de TeamTelefoon app. Nu is het nog makkelijker Medido-apparaten toe te wijzen aan je team.

Hoe voeg je een Medido toe? 

Wouter, developer bij TeamTelefoon, legt uit hoe de Medido-koppeling precies werkt. “Iedereen uit je team kan een apparaat koppelen in de TeamTelefoon app. Dit doe je door naar de instellingen te gaan, daar staat een kopje ‘Medido-koppeling’. Onder dit tabblad kun je het unieke nummer van de Medido toevoegen. Wanneer je dit doet koppel je het apparaat aan je team.” Vergeet een cliënt zijn of haar medicatie? Of geeft het apparaat een foutmelding? Dan krijgen jij en jouw team hier een melding over. Deze is te zien in je logboek. Je ziet hier het type melding en de tijd van de melding. Wouter zegt hierover het volgende: “Medido communiceert deze meldingen namelijk via TeamTelefoon naar iedereen die bereikbaar is.”

“Het is nu nog makkelijker zorgprofessionals te helpen via TeamTelefoon”

Ook spraken we met Jeffrey Veldboer, commercieel manager bij Medido. Jeffrey is heel positief over de koppeling met Medido: “Het is nu nog makkelijker zorgprofessionals te helpen via TeamTelefoon.” Bij Medido staat innovatie hoog in het vaandel. Jeffrey: “Wij denken altijd weer na over hoe de meldingen zo goed mogelijk bij professionals terecht kunnen komen.” TeamTelefoon en Medido zijn volgens Jeffrey een goede match. “We hebben gezamenlijk een missie zorgorganisaties verder te helpen bij hun digitale ontwikkeling.”  De Medido-koppeling toevoegen aan de app was daarom ook een logische keuze.  Jullie platform leent zich voor de koppeling. De Medido meldingen komen makkelijk bij bereikbare teamleden zodat zij er snel op in kunnen spelen.” 

Ervaringen Rinette zorg  

Er zijn verschillende zorgorganisaties die al gebruik maken van de Medido-koppeling. Wij spraken met Will, wijkverpleegkundige bij Rinette Zorg, over zijn ervaringen met de koppeling en het gebruik van Medido.  Will is positief over de koppeling. “Ik vind het fijn dat de Medido-meldingen op TeamTelefoon uitkomen tijdens mijn dienst”. Naast de TeamTelefoon-app komen de meldingen ook binnen via de mail. Dit werkt als een extra controle zodat er niks over het hoofd wordt gezien. Handig is dat je als gebruiker de gegevens kunt zien van de cliënt bij wie het alarm afgaat. Will zegt hier het volgende over: “Bijna alle gegevens die wij nodig hebben van de cliënt zijn nu toegevoegd aan de app.”

 

We proberen altijd onze producten te verbeteren. Heb je ervaringen over het gebruik met deze koppeling in TeamTelefoon en wil je die met ons delen? Je kunt ons bereiken via marketing@teamtelefoon.nl

Vind je onze artikelen leuk? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang om de week onze meest recente artikelen!