‘What I eat in a day’: misschien ben je deze zin al vaker tegengekomen op Instagram, Facebook of YouTube. In 2020 is deze trend enorm populair geworden. In de ‘What I eat in a day’ trend laten bijvoorbeeld modellen of influencers zien wat zij zoal eten op een dag. Dit soort video’s wekken veel belangstelling bij volgers, het geeft je namelijk een persoonlijk kijkje op wat jouw idool eet op een dag. Ook kan je ‘what I eat in a day’ posts gebruiken voor jezelf. In dit artikel geven we je graag een voorbeeld en inspiratie voor wat je als zorgverlener zou kunnen eten op een drukke werkdag. 

Ontbijt – Havermoutpap met banaan

Wellicht heb je wel eens van de havermoutpaptrend gehoord. Havermout is voor velen al bekend, maar wat je misschien niet weet is dat je eindeloos kan combineren met dit gerecht. Havermout heeft enorm veel gezondheidsvoordelen. Zo is het rijk aan vezels, vitaminen, mineralen en het bevat de juiste koolhydraten. Op deze website lees je meer over waarom havermout goed voor je is. In dit recept vind je havermoutpap met banaan en walnoten, een heerlijke combinatie. Je kunt de banaan ook vervangen door appel, peer of een ander soort fruit. Zo kies je precies de combinatie die voor jou werkt. Tip: moet je vroeg opstaan en heb je geen tijd om de havermoutpap te maken? Bereid het dan de avond van te voren en bewaar het in de koelkast; het gerecht is koud net zo smaakvol. 

Lunch – Salade in mason jars

Ook de meeneemsalade is een nieuwe trend die veel werknemers volgen. Deze salade kan je een dag van tevoren of ‘s ochtends bereiden en makkelijk meenemen in je tas. Daarnaast ziet deze salade er ook nog eens lekker uit. Bij dit gerecht kun je eindeloos combineren, waardoor je er nooit op uitgekeken raakt. Als afwisseling op een salade kun je bijvoorbeeld ook wraps eten met allerlei verschillende vullingen. Op deze website vind je meerdere heerlijke recepten. Onze favoriet: salade van bloedsinaasappel en feta. 

Avondeten – Thaise noedelsoep

De Aziatische keuken kent oneindig veel mogelijkheden: curry, noedels, nasi, bami en ga zo maar door.In dit recept komen twee gerechten samen, namelijk soep en noedels. Als je van pittig eten houdt, zit je met dit gerecht helemaal goed. Zo niet, dan kun je ervoor kiezen om de rode peper eruit te halen, net zo lekker. In dit gerecht gebruik je veel soorten ingrediënten zoals gember, citroengras en koriander. Naast dat dit gerecht erg smaakvol is, ziet het er ook nog eens aantrekkelijk uit. Lees hier meer over de Thaise noedelsoep en wat je nodig hebt om dit gerecht te maken.

Hopelijk helpen deze recepten je om makkelijke, gezonde en lekkere maaltijden te bereiden met eindeloze combinaties. Heb jij een recept dat niemand mag missen en dat je graag wilt delen? Of heb jij tips om gezond te blijven eten tijdens drukke werkdagen? Laat het ons weten door te mailen naar marketing@teamtelefoon.nl en wie weet vragen we je om een artikel voor ons te schrijven.

Vind je onze artikelen leuk? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang om de week onze meest recente artikelen!