Bellen cliënten jou op je persoonlijke werkmobiel als zij een zorgvraag hebben, ook als je geen dienst hebt? TeamTelefoon werkt er voortdurend aan haar dienstverlening beter aan te laten sluiten op jullie wensen en manier van werken. Daarom kan je nu uitbellen met het teamnummer. Hieronder lees je meer over wat het is en hoe het werkt.

Waarom uitbellen met het teamnummer?

Teamleden die TeamTelefoon gebruiken konden tot nu toe de cliënt alleen (terug)bellen vanaf de persoonlijke werkmobiel. De cliënt ziet hiermee het persoonlijke nummer van jou als teamlid. Uit ervaring weten wij dat cliënten vervolgens jouw nummer gebruiken bij zorgvragen, in plaats van het teamnummer. Dit is onhandig voor zowel de cliënt als voor jou. Zo is het voor jou en je collega’s vervelend wanneer jullie buiten werktijd door cliënten (terug)gebeld worden. Voor de cliënt is het ook niet ideaal om iemand proberen te bereiken die op dat moment geen dienst heeft.

Uitbellen met het teamnummer

Om dit probleem op te lossen, ontwikkelden we de optie ‘uitbellen met teamnummer’. Wanneer jij naar een cliënt belt vanuit de TeamTelefoon-app, krijgt de cliënt het teamnummer te zien in plaats van jouw persoonlijke nummer. Voor de cliënt verandert er dus niks. Het verschil is, dat wanneer de cliënt terugbelt, het gesprek altijd bij het team en de dienstdoende zorgverlener uitkomt. Je kunt als team kiezen om uit te bellen met het teamnummer. Het blijft dan nog steeds mogelijk te bellen met je persoonlijke nummer.

Hoe werkt het?

Om deze optie te kunnen gebruiken, moeten wij deze aanzetten. Hiervoor neem je contact op met je IT-afdeling of functioneel beheerder. Wanneer je de TeamTelefoon-app opent, kun je vanuit het ‘Logboek’ een gesprek selecteren of een nummer intoetsen. Uitbellen met het teamnummer werkt het beste met een stabiele internetverbinding (4G of WiFi).

Voordelen van uitbellen met teamnummer

  • Cliënten krijgen alleen het nummer van de persoonlijke werkmobiel te zien als je daarvoor kiest.
  • Door uit te bellen met teamnummer zullen cliënten eerder het teamnummer terugbellen. Zo voorkom je dat teamleden op hun persoonlijke werkmobiel worden gebeld buiten werktijd.
  • Wanneer cliënten via TeamTelefoon bellen, zijn deze oproepen voor het hele team inzichtelijk. Gemiste gesprekken kunnen dan worden afgehandeld door teamleden die op dat moment werken.

Vind je onze artikelen leuk? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang om de week onze meest recente artikelen!