De voordelen van TeamTelefoon

Zorgteams zitten nou eenmaal vast aan administratieve taken en dat kost tijd. Deze tijd steken we allemaal liever in goede zorg. Teamtelefoon maakt dit op verschillende wijze weer mogelijk.  Zo is het team veel beter bereikbaar voor cliënten doordat de beschikbare teamleden individueel gebeld worden op hun telefoon. Het is niet meer nodig om onhandig de diensttelefoon door te geven wat vaak veel tijd en moeite kost. Daarom is TeamTelefoon de oplossing: meer aandacht voor zorg, minder voor doorschakelen en gedoe.

Telefoonnummer

Bij TeamTelefoon krijgt ieder team een eigen telefoonnummer waarop zij bereikbaar zijn. Het oude nummer kan echter eenvoudig behouden worden zodat er geen nieuw nummer gecommuniceerd hoeft te worden aan klanten.

E-mailnotificatie

Teamleden worden via een e-mail op de hoogte gesteld van gemiste gesprekken of voicemails zodat deze via de app snel en eenvoudig afgehandeld kunnen worden. Daarnaast wordt er ook een mail verzonden als er te weinig beschikbare teamleden zijn.

Slim doorschakelen

Inkomende gesprekken worden automatisch doorgeschakeld naar beschikbare teamleden. De wijze waarop dit gebeurt kun je makkelijk zelf instellen. Zo kan er willekeurig worden doorgeschakeld maar kan dat ook gebeuren op basis van een vooraf ingestelde volgorde of van wie het langst al niet gebeld is.

Eigen begroeting

Met TeamTelefoon bepaal je zelf wat de beller hoort. Spreek zelf de teamvoicemail in, bepaal de openingstijden van het team of schakel bij geen gehoor het belletje door naar een vast nummer. De keuze is aan jou.

Integratie

TeamTelefoon werkt eenvoudig samen met andere diensten. De koppeling met Nedap ONS Planning maakt het mogelijk de bereikbare diensten te laten synchroniseren met TeamTelefoon. Daarnaast zorgt de koppeling met Medido ervoor dat de zorgberichten van de Medido-medicijndispenser automatisch doorgestuurd worden naar het team.

  • Telefoonnummer

    Bij TeamTelefoon krijgt ieder team een eigen telefoonnummer waarop zij bereikbaar zijn. Het oude nummer kan echter eenvoudig behouden worden zodat er geen nieuw nummer gecommuniceerd hoeft te worden aan klanten.

  • E-mailnotificatie

    Teamleden worden via een e-mail op de hoogte gesteld van gemiste gesprekken of voicemails zodat deze via de app snel en eenvoudig afgehandeld kunnen worden. Daarnaast wordt er ook een mail verzonden als er te weinig beschikbare teamleden zijn.

  • Slim doorschakelen

    Inkomende gesprekken worden automatisch doorgeschakeld naar beschikbare teamleden. De wijze waarop dit gebeurt kun je makkelijk zelf instellen. Zo kan er willekeurig worden doorgeschakeld maar kan dat ook gebeuren op basis van een vooraf ingestelde volgorde of van wie het langst al niet gebeld is.

  • Eigen begroeting

    Met TeamTelefoon bepaal je zelf wat de beller hoort. Spreek zelf de teamvoicemail in, bepaal de openingstijden van het team of schakel bij geen gehoor het belletje door naar een vast nummer. De keuze is aan jou.

  • Integratie

    TeamTelefoon werkt eenvoudig samen met andere diensten. De koppeling met Nedap ONS Planning maakt het mogelijk de bereikbare diensten te laten synchroniseren met TeamTelefoon. Daarnaast zorgt de koppeling met Medido ervoor dat de zorgberichten van de Medido-medicijndispenser automatisch doorgestuurd worden naar het team.

Functionaliteiten

Met de app van TeamTelefoon kan de bereikbaarheid van een zorgteam geregeld worden. Inkomende gesprekken worden automatisch doorgeschakeld naar een van de beschikbare teamleden. Naast deze functie zitten er nog veel meer mogelijkheden in de app. Zie de tabel hieronder voor een overzicht van alle functionaliteiten.

Kijken of Teamtelefoon iets voor uw organisatie is?
TeamnummerBeheer in appPlannenEfficiënt werkenTeamvoicemailExtra opties
Elk team heeft een eigen 085-nummerZelf gebruikers toevoegen en verwijderenSnel eigen beschikbaarheid wijzigenNotificaties gemiste
gesprekken
Keuzemenu opstellen met eigen begroetingstekstKoppeling met Nedap ONS Planning
Mogelijkheid behouden huidig nummerOverzicht eigen
beschikbaarheid
Op basis van vooraf gedefinieerde dienstenAfhandelen gemiste gesprekken m.b.v. gedeelde checklistZelf begroeting inspreken of laten doen door professionals Koppeling met
extern rooster
Meerdere teamleden toevoegen aan een teamOverzicht van de beschikbare teamleden Beschikbaarheid vooruit plannen, ook voor teamledenGedeelde contactenlijst
in de app
Voicemail afspelen
in de app
Koppeling met
Medido
Meerdere teamleden tegelijk bereikbaarOverzicht van de
gesprekslogs
Mogelijkheid tot inplannen van achterwachtInzicht antwoord-score per teamlidAfhandelen voicemails m.b.v. gedeelde checklistMaandrapportage teams, gebruikers en telefonie