Onze gebruikers

TeamTelefoon kan gebruikt worden in elke organisatie waar zelfsturende teams van toepassing zijn. Momenteel zijn dat vooral organisaties in de thuiszorg. Lees op deze pagina meer over de zelfsturende teams, deze teams in de thuiszorg en waarom er binnen de zelfsturende teams gebruik wordt gemaakt van TeamTelefoon. Ook kunt u een filmpje kijken met een uitleg over de werking van TeamTelefoon.

Zelfsturende teams

TeamTelefoon wordt toegepast binnen organisaties die werken met zelfsturende teams. Steeds meer organisaties kiezen voor zelfsturing als nieuwe besturingsvorm. Veel van deze organisaties zijn zorgorganisaties. Dit zijn ook de organisaties waar TeamTelefoon momenteel vooral in gebruik is. De zelfsturende teams passen goed bij de trend die beschrijft dat de cliënt en de medewerkers meer eigen regie en verantwoordelijkheden krijgen. Volgens wetenschappers bestaan deze teams idealiter uit tien tot twaalf medewerkers. Op deze manier is er genoeg diversiteit en is tegelijkertijd de groep niet te groot om samen beslissingen te maken. 

Ook kan TeamTelefoon gebruikt worden bij hybride teams. Deze teams zijn voor een deel zelfsturend en hebben dus ook baat bij het gebruik van TeamTelefoon. 

Hoe werkt TeamTelefoon?

In het filmpje hieronder wordt uitgelegd hoe TeamTelefoon werkt. 

 

 Zorgorganisaties

Veel zorgorganisaties maken gebruik van zelfsturende teams. Dit kunnen verschillende soorten zorgorganisaties zijn zoals gehandicaptenzorg, verloskundigen, de ggz en - de grootste gebruiker op het moment - de thuiszorg. Voorbeelden van onze klanten in de thuiszorg zijn Buurtzorg, Aafje en Opella. Volgens de cliënten van deze thuiszorgorganisaties heeft TeamTelefoon bijgedragen aan een betere bereikbaarheid van de zelfsturende teams. 

Buurtzorg Loenen

“Ze zijn te allen tijde bereikbaar” - 19 juli 2018

Lees hier meer waarderingen van cliënten en gebruikers van TeamTelefoon. Binnen deze organisaties zijn er vaak teams, de 'wijkteams', die de zorg van een wijk samen regelen. Het is hierbij belangrijk dat dit team altijd goed bereikbaar is. Wanneer een cliënt belt naar het centrale nummer, wil deze snel de bereikbare persoon aan de lijn krijgen en geholpen worden. Dit is waar TeamTelefoon in beeld komt: wij zorgen ervoor dat er een centraal nummer is dat automatisch wordt doorverbonden met de bereikbare persoon die op dat moment aan het werk is waardoor de cliënt dus gelijk de bereikbare persoon aan de lijn kan krijgen.