Ook deze winter was TeamTelefoon weer te vinden op de Nursing Experience, de place to be voor verpleegkundigen. De 10e editie van deze beurs vond plaats op 13 en 14 december in Den Bosch. Allert en Paul blikken terug op twee drukke dagen, vol interessante gesprekken.

Wie een rondje heeft gelopen langs alle stands heeft het vast gezien: TeamTelefoon was dit jaar ook weer aanwezig op de Nursing Experience. Tussen de sprekers door was het erg druk bij de stand en Allert en Paul vertellen leuke gesprekken te hebben gevoerd met de bezoekers. “Er hing echt een leuke sfeer. Onze stand stond niet per se in de looproute, waardoor het niet altijd heel druk was. Maar tussen de sprekers door kwam iedereen gezellig kletsen,” zegt Paul. 

Naast alle leuke gesprekken keek Allert ook nog even bij andere stands. “Wat mij opvalt, is dat het niet meer zo zeer om producten gaat. Vroeger zag je allemaal tastbare producten bij de stands die je dan kon uitproberen. Nu gaat het veel meer om dienstverlening.” Ook viel het Allert op dat veel zorginstellingen aan het werven waren. 

Zowel Paul als Allert hadden helaas geen tijd om ook bij een spreker te gaan kijken. “We hebben echt honderden mensen gesproken en als het even wat rustiger was, waren we te druk bezig met goodiebags vullen,” zegt Allert. Jammer, want er was een groot aanbod aan interessante workshops. Zo was prof. dr. Erik Scherder, hoogleraar klinische neuropsychologie bij de Vrije Universiteit, aanwezig om te vertellen over de invloed van stress op het brein. Ook sprak Allert kort met Jacomijn Kruisbrink van het CNV, die een lezing gaf over ervaringen met verlies en rouw wanneer je werkzaam bent in de zorg. De boodschap was duidelijk: de medewerker moet weer centraal komen te staan. 

We hopen dat Nancy Kees, de winnares van de tickets die wij deze winter weggaven, een leuke dag heeft gehad met haar collega. Wil jij aankomende zomer ook naar de Nursing Experience? Wij geven traditiegetrouw elk half jaar twee kaartjes weg, dus schrijf je in voor de nieuwsbrief en neem tegen die tijd een kijkje op onze socialemediakanalen als jij dit keer kans wil maken op de kaartjes.