Blog

TeamTelefoon

Een vernieuwde cao voor werknemers in de verpleging, verzorging en thuiszorg (VVT) is hard nodig. In de sector heerst al jaren een hoge werkdruk. In combinatie met de vergrijzing en het stijgende aantal zorgvragen, vroeg dat om een kritische blik op de huidige cao. Vakbonden FNV Zorg & Welzijn, CNV Zorg & Welzijn, NU’91 en FBZ en branchevereniging ActiZ gingen om tafel zitten en kwamen op 10 oktober 2019 tot een onderhandelingsresultaat. Hieronder lees je
Eens in de zoveel tijd legt TeamTelefoon jou als zorgverlener een dilemma voor. Hierdoor proberen wij te ontdekken wat er speelt binnen de zorg en hoe er met lastige situaties wordt omgegaan. Deze keer is dit het dilemma: Je wordt meegevraagd op een vakantie van een cliënt om zorg te leveren. Vervolgens betalen zij al jouw drankjes en eten. Vind jij dat dit kan? 24/7 zorg leveren Het overgrote deel van de respondenten vond dat
Met TeamTelefoon behoort handmatig doorschakelen, zoals voor de bereikbare dienst, tot het verleden. In de app van TeamTelefoon kan je dit namelijk voor jezelf, voor één of meerdere collega’s op geplande tijden automatisch laten plaatsvinden. Wil je toch handmatig je binnenkomende gesprekken doorschakelen naar een mobiel toestel? In dit artikel vind je terug hoe je dit voor KPN, Vodafone of T-Mobile moet instellen. Alle inkomende gesprekken doorschakelen Wil je alle inkomende gesprekken direct doorschakelen naar
Wij krijgen vaak vragen over de zogenaamde bereikbaarheidsdienst en de daarbij behorende vergoedingen die volgens de cao Verpleeg- & Verzorgingshuizen & Thuiszorg geldt. In de cao van VVT vind je afspraken over loon, toeslagen, werktijden, overwerk, vakantie en pensioen. Dit is allemaal redelijk complex en daarom hebben wij dit uitgezocht. In dit artikel beperken wij ons tot bereikbaarheidsdiensten specifiek voor thuiszorgorganisaties.  Definitie Wat is een een bereikbaarheidsdienst volgens de VVT cao? In de VVT cao
Veel zorgteams waarmee wij in aanraking komen, staan te springen om efficiënter aan de slag te kunnen en hierin zelf de regie in handen te nemen. Gelukkig kan dit met TeamTelefoon en de ingebruikname van de app is bovendien ook gemakkelijk. Oké, nu hebben we een gebruiksvriendelijke oplossing, maar hoe gaan we nu werkelijk aan de slag? Het beste is natuurlijk om als team duidelijke werkafspraken te hebben. Om jullie hierbij te helpen hebben wij
  • Schrijf je in voor onze nieuwsbrief