Op 13, 14 en 15 juni stond TeamTelefoon met een stand op de Zorg & ICT beurs. De Zorg & ICT beurs is het grootste healthtech event van Nederland. De beurs stond in het teken van digitale transformatie voor een toekomstbestendige zorg. De verschillende werknemers van TeamTelefoon wisselden elkaar af en stonden paraat om in gesprek te gaan met de bezoekers. In dit artikel blikken we terug op drie drukke dagen, vol interessante gesprekken.
Wie een rondje heeft gelopen langs alle stands heeft het vast gezien: TeamTelefoon was dit jaar op de Zorg & ICT beurs. “Het was geweldig om in gesprek te gaan met mensen die verschillende perspectieven en expertise hebben binnen de zorg. Deze gesprekken hebben ons geholpen een breder inzicht te krijgen in de behoeften en verwachtingen van zorgprofessionals,” zegt product consultant Kaylee. “Het was een interessant evenement, waar veel innovatieve bedrijven bij elkaar kwamen om nieuwe producten en diensten te presenteren op een interactieve en vriendelijke manier.”
Waardevolle inzichten
Naast het opdoen van waardevolle inzichten over de behoeften van zorgprofessionals, viel het ook op dat er een verschuiving plaatsvindt in de benadering van digitalisering binnen de zorg. Voorheen lag de nadruk voornamelijk op het verbeteren van de zorg voor cliënten, maar nu wordt steeds meer de focus gelegd op het ontzorgen van de zorgprofessional. Onze partnership manager Jeffrey Veldboer merkte dit ook op: “De behoeften van zorgprofessionals staan steeds meer centraal. Bestuurders, managers en zorgprofessionals zijn op zoek naar oplossingen die hen meer gemak en flexibiliteit bieden in hun dagelijkse werkzaamheden.”
Een treffend voorbeeld van deze ontwikkeling is de opkomst van automatisch transcriberen. Verschillende bedrijven presenteerden op de beurs oplossingen waarmee zorgprofessionals administratieve taken eenvoudig met hun stem kunnen uitvoeren, zoals het opstellen van diverse rapportages. Deze technologieën tonen aan dat er steeds meer innovatieve oplossingen worden ontwikkeld om de werkdruk van zorgprofessionals te verlichten. De boodschap van de beurs was duidelijk: de medewerker moet weer centraal komen te staan.
De Zorg & ICT beurs bood een waardevolle gelegenheid om niet alleen de voordelen van de TeamTelefoon-app te presenteren, maar ook om in contact te komen met zorgprofessionals en andere bedrijven in de sector. Na verscheidene organisaties te hebben gesproken, was het duidelijk dat de TeamTelefoon-app goed samen gaat met het organisatieoverstijgend organiseren van de ongeplande zorg. Door deze interactieve gesprekken en de uitwisseling van kennis en ervaringen hebben de medewerkers van TeamTelefoon nieuwe inzichten opgedaan die van onschatbare waarde zijn voor het optimaliseren van de dienstverlening. Als toegewijd team blijft TeamTelefoon voortdurend innoveren om tegemoet te komen aan de steeds veranderende behoeften van de zorgprofessional en bij te dragen aan de verbetering van de zorgsector.
TeamTelefoon wil graag alle bezoekers bedanken die de stand hebben bezocht en de tijd hebben genomen voor een gesprekje. De positieve ervaringen op de beurs hebben het team geïnspireerd en enthousiast gemaakt voor toekomstige evenementen. Wil je niks missen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief en volg ons op social media. Zo blijf je op de hoogte van alle nieuwe functies en mogelijkheden die TeamTelefoon te bieden heeft.