Met TeamTelefoon behoort handmatig doorschakelen, zoals voor de bereikbare dienst, tot het verleden. In de app van TeamTelefoon kan je dit namelijk voor jezelf, voor één of meerdere collega’s op geplande tijden automatisch laten plaatsvinden. Wil je toch handmatig je binnenkomende gesprekken doorschakelen naar een mobiel toestel? In dit artikel vind je terug hoe je dit voor KPN, Vodafone of T-Mobile moet instellen.
Alle inkomende gesprekken doorschakelen
Wil je alle inkomende gesprekken direct doorschakelen naar een ander nummer? Volg voor jouw provider onderstaand schema, gevolgd door de “bel-toets.”
Doorschakelen | Vodafone / KPN | T-Mobile | |
Alle gesprekken | Inschakelen | ❋❋21❋ telefoonnummer # | ❋❋21❋ telefoonnummer # |
Uitschakelen | ##21# | ##21# | |
Status opvragen | #❋21# |
Doorschakelen bij geen gehoor
Wil je dat je provider KPN, Vodafone of T-Mobile alleen doorschakelt als je het inkomende gesprek niet opneemt? Bij T-Mobile kan je ook instellen hoe lang het toestel moet rinkelen voordat T-Mobile doorschakelt naar het nummer van voorkeur. Toets onderstaande code in, gevolgd door de “bel-toets.”
Doorschakelen | Vodafone / KPN | T-Mobile | |
Bij geen gehoor(als er niet wordt opgenomen) | Inschakelen | ❋❋61❋ telefoonnummer # | ❋❋61❋ telefoonnummer # |
Inschakelen met rinkeltijd | ❋❋61❋+31624 06-nummer ❋11❋ aantal seconden # | ||
Uitschakelen | ##61# | ##61# | |
Status opvragen | #❋61# |
Doorschakelen bij geen bereik
Kom je regelmatig op plekken waar je geen of slecht bereik hebt? Aan de hand van onderstaand schema kan je instellen om door te schakelen wanneer je geen bereik hebt. Bevestig je keuze met de “bel-toets.”
Doorschakelen | Vodafone / KPN | T-Mobile | |
Bij niet bereikbaar | Inschakelen | ❋❋62❋ telefoonnummer # | ❋❋62❋ telefoonnummer # |
Uitschakelen | ##62# | ##62# | |
Status opvragen | #❋62# |
Doorschakelen bij in gesprek
Wanneer je regelmatig in gesprek bent, kan je ervoor kiezen om een inkomend gesprek door te laten schakelen naar een alternatief telefoonnummer. Hoe je dit doet voor je provider zie je aan de hand van onderstaand schema. Bevestig je keuze met de “bel-toets.”
Doorschakelen | Vodafone / KPN | T-Mobile | |
Bij in gesprek | Inschakelen | ❋❋67❋ telefoonnummer # | ❋❋67❋ telefoonnummer # |
Uitschakelen | ##67# | ##67# | |
Status opvragen | #❋67# |
Hoe werkt TeamTelefoon?
Met de mobiele app van TeamTelefoon regel jij als zorgverlener zelf je bereikbaarheid. Ieder zorgteam krijgt van ons een eigen zakelijk telefoonnummer waarop alle telefoontjes voor het team binnenkomen. Alle teamleden kunnen gebruikmaken van hun eigen (werk)mobiel. Zij geven van tevoren zelf hun bereikbaarheid op in de TeamTelefoon-app. TeamTelefoon schakelt inkomende oproepen automatisch door naar een bereikbaar teamlid. Neemt het eerste teamlid niet op? Dan schakelt het gesprek door naar het volgende teamlid, de achterwacht of de gemeenschappelijke voicemail. Met TeamTelefoon regel je gemakkelijk en efficiënt de bereikbaarheid van jouw zorgteam. Lees hier meer over de functionaliteiten en mogelijkheden.
Slimmer doorschakelen met de Nedap Ons® koppeling
Dankzij de koppeling met Nedap Ons® kan TeamTelefoon slimmer doorschakelen. Inkomende oproepen worden automatisch doorgeschakeld naar het bereikbare teamlid op de route waar het telefoontje over gaat. Cliënten, collega’s en mantelzorgers kunnen nu met gemak de juiste zorgprofessional bereiken. Als een team per dag twintig telefoontjes krijgt, loopt dat al gauw op tot een half uur minder uitzoekwerk. Zo bespaar je dus een hoop tijd die je anders zou besteden aan het achterhalen van de juiste collega die het telefoontje kan afhandelen. Lees hier meer over de koppeling.
Expert webinar: Oproepen schakelen slimmer door
Op 28 september ging Pepijn Kromhout tijdens een webinar spreken over TeamTelefoon’s Nedap Ons® integratie. Tijdens het webinar bespraken we hoe jouw organisatie de koppeling optimaal kan inzetten en de voordelen ervan. Vraag het webinar aan via onderstaande knop.