Stel je voor: je hebt bereikbaarheidsdienst, maar je hebt al de hele dag geen belletjes binnen gekregen. Logischerwijs ga je je dan afvragen of de bereikbaarheid wel goed is ingesteld. Je wilt dit graag even controleren, zodat je zeker weet dat cliënten iemand aan de lijn krijgen als ze bellen. Maar hoe kan je dit doen? Hieronder lees je de do’s en don’ts.
Planning controleren
Allereerst is het altijd handig om na te gaan of de planning goed is ingevoerd. Het kan gebeuren dat er in de haast wordt vergeten om op opslaan te klikken of dat er een verkeerde dag of tijd is ingevuld. Het makkelijkste is om in de app te kijken of je op bereikbaar staat. In de TeamTelefoon app doe je dit door de app te openen en linksonder op ‘plannen’ te klikken. Kijk onder het tabje ‘Ik’ of ‘Team’ of jij inderdaad op bereikbaar staat. In de TeamTelefoon Classic app kun je dit doen door onder het tabje ‘Ik’ te kijken of je op bereikbaar staat.
Bellen
Misschien denk je nu, er zijn toch nog wel andere manieren waarop ik mijn bereikbaarheid kan controleren? Bijvoorbeeld door met jouw eigen telefoon te bellen naar het teamnummer of iemand anders jou te laten bellen. In theorie, als je met jouw eigen telefoon het teamnummer belt en je staat op bereikbaar, zul je een wisselgesprek binnen krijgen. Daarnaast kan je in de TeamTelefoon app zien dat het gesprek naar jou is doorgeschakeld. Dit doe je door onderaan op ‘Gesprekken’ en daarna op het desbetreffende gesprek te klikken. Je krijgt nu de gespreksinformatie te zien, waaronder naar wie er is doorgeschakeld. Een tweede mogelijkheid zou zijn om iemand jou te laten bellen. Als jouw telefoon vervolgens overgaat betekent het dat jij inderdaad op bereikbaar staat. Helaas werken deze opties niet zo in de praktijk. Om bij beide opties zeker te weten dat jij op bereikbaar staat mag er namelijk niemand anders van jouw team op bereikbaar staan. Anders bestaat er de mogelijkheid dat de gesprekken worden doorgeschakeld naar een andere bereikbare collega. Dus dan weet je nog steeds niet of jouw bereikbaarheid goed staat ingesteld. Wij raden het dan ook af om deze opties te gebruiken.
Dus wil je zeker weten dat jouw cliënten iemand aan de lijn krijgen als ze bellen? De eigen bereikbaarheid is gemakkelijk te controleren. Kijk in de app en ga na of je op bereikbaar staat. Dan missen jij en je teamleden nooit een belletje.
Klik hier als je meer wilt leren over TeamTelefoon.
Geïnteresseerd in meer van zulke artikelen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.