Skip to main content

TeamTelefoon wil weten hoe de gebruikers de dienst ervaren en heeft een enquête uitgezet onder de gebruikers, met als einddoel om de gebruikerservaring te kunnen verbeteren. De komende tijd zullen wij via de nieuwsbrieven, blog en in de serie “Achter de schermen” de resultaten delen, tips geven en de nieuwste functies uitleggen die zijn uitgerold. Dit alles komt voort uit de feedback die wij van jullie hebben mogen ontvangen.

Je hebt een gemist gesprek van een 085-nummer. Je belt terug, maar krijgt TeamTelefoon aan de lijn. Hoe kan dit? Het is één van jullie meest gestelde vragen. Hier lees je het antwoord.

Wat gebeurt er?

Soms sta je met een cliënt onder douche. Of vervang je een stomazakje. Of verzorg je een wond. En precies op dat moment word je gebeld. Natuurlijk kan je dan niet opnemen. Als andere collega’s ook druk zijn, kan het telefoontje helaas niet beantwoord worden. Je belt later terug, maar krijgt dan ineens TeamTelefoon aan de lijn. Huh? Je belde toch terug naar iemand van buitenaf? Klopt. Maar hij of zij belde waarschijnlijk anoniem.

Waarom krijg ik TeamTelefoon aan de lijn?

Wanneer iemand met een anoniem nummer belt naar jullie, kunnen wij niet het nummer tonen. Daarom verschijnt automatisch het nummer van TeamTelefoon op je beeldscherm, beginnend met 085. Wanneer je gaat terugbellen, krijg je dus niet de beller, maar TeamTelefoon aan de lijn. Kijk maar naar het voorbeeld hieronder. Je ziet op het beeldscherm een gemist gesprek van een nummer dat begint met 085. Als je naar dit nummer belt, krijg je dus TeamTelefoon aan de lijn.

Wat kan je er aan doen?

Helaas is er niet zo veel aan dit probleem te doen. Een anoniem nummer kun je logischerwijs nooit terugbellen. Kun je er dan zelf helemaal niks doen? Toch wel; je kan de beller, meestal een cliënt, uitleggen hoe jullie dit samen kunnen voorkomen. Ten eerste kan de cliënt op zijn/haar telefoon de instelling ‘nummerherkenning’ weer aanzetten. Alleen dan kun je hem/haar terugbellen na een gemist gesprek. Ten tweede kan de cliënt ook zijn/haar nummer noemen bij het inspreken van de voicemail (“jullie kunnen mij terugbellen op 06-…”). Jullie kunnen dan dat specifieke nummer terugbellen. Tot slot kan de cliënt natuurlijk ook gewoon nog een keer proberen te bellen naar het team, en hopelijk kan jij of een van je leuke collega’s dan wel opnemen!

 

Klik hier als je meer wilt leren over TeamTelefoon.

Geïnteresseerd in meer van zulke artikelen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Achter de schermen: Waarom krijg ik TeamTelefoon aan de lijn als ik terugbel naar een cliënt?

TeamTelefoon wil weten hoe de gebruikers de dienst ervaren en heeft een enquête uitgezet onder de gebruikers, met als einddoel om de gebruikerservaring te kunnen verbeteren. De komende tijd zullen wij via de nieuwsbrieven, blog en in de serie “Achter de schermen” de resultaten delen, tips geven en de nieuwste functies uitleggen die zijn uitgerold. Dit alles komt voort uit de feedback die wij van jullie hebben mogen ontvangen.

Je hebt een gemist gesprek van een 085-nummer. Je belt terug, maar krijgt TeamTelefoon aan de lijn. Hoe kan dit? Het is één van jullie meest gestelde vragen. Hier lees je het antwoord.

Wat gebeurt er?

Soms sta je met een cliënt onder douche. Of vervang je een stomazakje. Of verzorg je een wond. En precies op dat moment word je gebeld. Natuurlijk kan je dan niet opnemen. Als andere collega’s ook druk zijn, kan het telefoontje helaas niet beantwoord worden. Je belt later terug, maar krijgt dan ineens TeamTelefoon aan de lijn. Huh? Je belde toch terug naar iemand van buitenaf? Klopt. Maar hij of zij belde waarschijnlijk anoniem.

Waarom krijg ik TeamTelefoon aan de lijn?

Wanneer iemand met een anoniem nummer belt naar jullie, kunnen wij niet het nummer tonen. Daarom verschijnt automatisch het nummer van TeamTelefoon op je beeldscherm, beginnend met 085. Wanneer je gaat terugbellen, krijg je dus niet de beller, maar TeamTelefoon aan de lijn. Kijk maar naar het voorbeeld hieronder. Je ziet op het beeldscherm een gemist gesprek van een nummer dat begint met 085. Als je naar dit nummer belt, krijg je dus TeamTelefoon aan de lijn.

Wat kan je er aan doen?

Helaas is er niet zo veel aan dit probleem te doen. Een anoniem nummer kun je logischerwijs nooit terugbellen. Kun je er dan zelf helemaal niks doen? Toch wel; je kan de beller, meestal een cliënt, uitleggen hoe jullie dit samen kunnen voorkomen. Ten eerste kan de cliënt op zijn/haar telefoon de instelling ‘nummerherkenning’ weer aanzetten. Alleen dan kun je hem/haar terugbellen na een gemist gesprek. Ten tweede kan de cliënt ook zijn/haar nummer noemen bij het inspreken van de voicemail (“jullie kunnen mij terugbellen op 06-…”). Jullie kunnen dan dat specifieke nummer terugbellen. Tot slot kan de cliënt natuurlijk ook gewoon nog een keer proberen te bellen naar het team, en hopelijk kan jij of een van je leuke collega’s dan wel opnemen!