Allert Post staat aan het roer bij TeamTelefoon. In dit blog blikken we samen met hem terug op de hoogtepunten van afgelopen jaar. Ook kijken we vooruit naar 2022. Ben je benieuwd hoe wij 2021 hebben ervaren, wat we hebben gedaan en wat onze plannen zijn? Dit en meer lees je in de TeamTelefoon Terugblik 2021.
Uitdagingen
Even leek het alsof het een ‘normaal’ jaar zou worden, maar niets bleek minder waar. Van werken op kantoor naar weer thuis aan de eettafel. 2021 bood uitdagingen voor iedereen. Zowel voor het team van TeamTelefoon als hun gezin, maar natuurlijk ook voor de zorginstellingen waar TeamTelefoon zo nauw mee samenwerkt. Toch kijkt Allert met een goed gevoel terug op afgelopen jaar. “Net als de zorg staat TeamTelefoon nooit stil. Tijdens deze crisis hebben we laten zien hoe veerkrachtig we zijn als team. Als vanouds hebben we vooruit gekeken en de focus gehouden op wat echt belangrijk is.” De handen werden uit de mouwen gestoken en er werd vernieuwd en verbeterd. Met praktische en duurzame zorgoplossingen als resultaat. “Daar ben ik als CEO natuurlijk enorm trots op.”
Impact maken in de zorg
“Juist in deze onzekere tijd hebben we als organisatie impact kunnen maken. Dat hadden we niet gekund zonder de feedback vanuit de zorg.” Naast de vragen die binnenkomen via de support afdeling, wordt er ook veel gesproken met zorgverleners. Aangezien fysiek afspreken niet meer zo makkelijk gaat, staat de agenda van Allert vol met digitale meetings. “Het mooie van kennis en ervaring is dat je het kunt delen. Het maakt mijn werk leuk en uitdagend.” De kwaliteit van de dienstverlening en de app staan voorop. TeamTelefoon moeten continu bijsturen om te blijven verbeteren. Het team vindt het belangrijk om te achterhalen welke vraagstukken er spelen binnen de verschillende lagen van een zorginstelling. “Vaak is er een gebruiksvriendelijkere oplossing mogelijk, alleen weet men het niet. Wij zien het als uitdaging om dit probleem te achterhalen, te verhelpen en net dat beetje extra service te bieden.”
Vernieuwen en verbeteren
Zo kwam Allert erachter dat zorgverleners niet altijd te zien krijgen wie hen heeft gebeld, wanneer zij een oproep hebben gemist. Het kwam regelmatig voor dat de cliënt in de tussentijd al een collega had gesproken of al die tijd zat te wachten. Met een paar kleine aanpassingen, hebben zij dit verholpen in de app. “Niet alles wat wij doen is direct zichtbaar voor de gebruiker van onze app, maar in de praktijk is het wel degelijk merkbaar.”
Dit is een van de vele voorbeelden die TeamTelefoon afgelopen jaar heeft aangepakt. De grootste verandering was omzetten van onze klanten op het nieuwe TeamTelefoon platform. “We hebben jaren aan feedback en gebruikerservaring gebundeld om de TeamTelefoon app te verbeteren. De nieuwe app sluit nog beter aan op de wens om te digitaliseren in de zorg. Zelfs mensen die minder technisch zijn aangelegd, kunnen goed overweg met de app.” De onderdelen waar de app het hoogste op scoort is de bereikbaarheid, besparing van tijd en kosten, minder administratie, gemak en het verlagen van de werkdruk. “De zorgsector staat al lange tijd gigantisch onder druk. Natuurlijk lost onze app niet alle problemen op. Desondanks zijn we ervan overtuigd dat het de werkdruk van zorgverleners verlaagt en de communicatie verbetert. Wij geloven in zelfsturende teams en innovatief leiderschap en dragen hierin graag ons steentje bij.”
Ambities
Ook voor komend jaar heeft TeamTelefoon grote ambities. Waar afgelopen jaar de focus lag op het introduceren van onze klanten naar het nieuwe platform, wil TeamTelefoon komend jaar nog meer groeien. “Het platform van TeamTelefoon is geschikt voor zowel grote als kleine zorginstellingen. Sommige van onze klanten hebben ruim 70 teams en andere maar twee. Wij maken daarin geen onderscheid. Sterker nog, we vinden dat alle zorgteams de mogelijkheid moeten krijgen om de beste zorg te kunnen leveren. Met iedere klant maken we een plan zodat zij onze app op de best passende manier in gebruik kunnen nemen. Daarnaast hebben we echt hart voor de zorg en proberen we ons bij alles wat we doen te verplaatsen in de zorgverlener. Daarin onderscheiden we ons van de concurrent.”
Groeien
Om persoonlijke service en hoge kwaliteit te kunnen blijven leveren, zijn er komend jaar extra handjes nodig. TeamTelefoon heeft een divers team met medewerkers die uit allerlei soorten bedrijfstakken komen. Afgelopen jaar heeft Pepijn zich al aangesloten als COO bij TeamTelefoon. Na jarenlang werkzaam te zijn geweest in een IT-bedrijf, is hij in 2012 gestart als consultant in de zorg. “Pepijn heeft een hoop ervaring met het oplossen van vraagstukken waar TeamTelefoon een oplossing voor biedt. Samen zorgen we ervoor dat TeamTelefoon dé aanbieder is als je denkt aan bereikbaarheid in de zorg.” Naamsbekendheid speelt daarin ook een grote rol. Daarom is er afgelopen maand een Marketing Specialist aangenomen. “Momenteel staan er nog twee vacatures uit. In het nieuwe jaar hopen we het team nog verder uit te breiden met een Technical Support Specialist en een Full Stack Developer. Met wat extra hulp kunnen we nog meer verschil maken.”
Ben jij op zoek naar een nieuwe baan of ken je iemand die in ons team past? Bekijk hier onze vacatures en laat wat van je horen : )