Achter de schermen: inkomend gesprek naar persoonlijke voicemail, hoe voorkom je het?

Met de app van TeamTelefoon zorg je ervoor dat jouw team altijd goed bereikbaar is. Hierdoor krijgt de beller voor het team vrijwel altijd iemand aan de lijn of kan deze de teamvoicemail inspreken. Soms komt het toch voor dat de beller niet de teamvoicemail krijgt, maar uitkomt in de persoonlijke voicemail van één van de bereikbare teamleden. Dit is vervelend en onhandig voor zowel de beller als het team. In dit artikel geven wij een praktische tip waarmee je deze situatie zoveel mogelijk kan voorkomen.

Wat gebeurt er?

Stel jij hebt bereikbaarheidsdienst en je bent mobiel al enige tijd in gesprek. Wanneer op dat moment ook iemand voor het team belt, gaat TeamTelefoon op zoek naar een teamlid die in TeamTelefoon op bereikbaar staat. Zoals je gewend bent dus. Op moment ontstaat het probleem: wij proberen jou te bereiken terwijl je al in gesprek bent. Wanneer je wisselgesprek uit hebt staan neemt je provider het inkomende gesprek van TeamTelefoon op (namens jou). De beller krijgt dan vaak de mogelijkheid om je persoonlijke voicemail in te spreken. In de app zal een teamlid zien dat jij het gesprek hebt beantwoord. Hierdoor is voor het team niet zichtbaar dat dit gesprek in werkelijkheid gemist is. 

Wisselgesprek

De beste manier om dit probleem op te lossen is door de optie ‘wisselgesprek’ op je telefoon aan te zetten. Wat verandert er dan? Wanneer jij al in gesprek bent en er komt nog een inkomende oproep via TeamTelefoon binnen, dan wordt dat tweede gesprek op de achtergrond aangeboden. Wanneer je niet kan opnemen, dan zal TeamTelefoon de inkomende oproep doorschakelen naar een ander teamlid dat bereikbaar staat, of de beller krijgt de mogelijkheid om een voicemail in te spreken. Op deze manier krijgen alle teamleden melding in de app van een gemist gesprek en ingesproken voicemail, en komt deze niet in jouw persoonlijke voicemail terecht. 

Hoe zet je het aan?

Er zijn twee manieren om de optie ‘wisselgesprek’ aan te zetten.

Voor iPhone ga je naar ‘Instellingen’, ‘Telefoon’ en klik je vervolgens op ‘Wisselgesprek’. Heb je een Android telefoon? Klik dan op het ‘Telefoon’ icoontje en daarna rechtsboven op de puntjes. Klik vervolgens op ‘(oproep)instellingen’ en dan op ‘aanvullende services’ of ‘overige instellingen’. Hier kun je de optie ‘wisselgesprek’ aanzetten. Kan je het niet vinden? Je kunt wisselgesprekken ook gemakkelijk aanzetten door te bellen naar *43#, dit geldt voor alle telefoons. 

Het aanzetten van de optie wisselgesprek is een tijdelijke oplossing voor deze situatie. Wij zijn bezig om een goede en gebruiksvriendelijke oplossing te ontwikkelen voor dit probleem. Zo helpen wij jou tijd besparen én wordt onze dienstverlening tegelijkertijd weer een beetje beter. 

Heb jij andere problemen waar je wel eens tegenaan loopt of wil je graag extra uitleg over bepaalde functies of instellingen? Laat het ons weten door te mailen naar marketing@teamtelefoon.nl en wie weet gaat ons volgende artikel hier wel over. Wil je meer weten over de teamvoicemail of tips om deze in te spreken? Klik dan hier voor ons artikel over de teamvoicemail. 

 

Klik hier als je meer wilt leren over TeamTelefoon.

Geïnteresseerd in meer van zulke artikelen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.