Gebeurt het jouw team ook wel eens dat de telefoon niet over is gegaan maar er vervolgens wel een melding van een gemiste oproep binnenkomt? Voor het team is dit erg verwarrend, zeker als er wel een of meerdere teamleden op bereikbaar staan. In dit artikel leggen wij uit hoe dit kan en wat er precies gebeurd.
Doorschakelen
Allereerst een korte uitleg over hoe de inkomende gesprekken precies doorgeschakeld worden. Als een beller het teamnummer belt komt het belletje eerst bij TeamTelefoon binnen. Vervolgens gaat het systeem na wie er van het team bereikbaar zijn en wordt het gesprek automatisch doorgeschakeld naar een van de bereikbare teamleden. Dit proces verloopt snel, maar het duurt toch altijd een paar seconden voordat we verbinding hebben met het mobiele nummer van de bereikbare medewerker en zijn of haar telefoon overgaat.
Als de beller toch besluit op te hangen voordat wij het gesprek bij een bereikbare medewerker hebben gekregen, dan gaat de telefoon niet bij de medewerker over. Het gesprek is wel al bij ons binnengekomen. Daardoor markeert het systeem dit als een gemist gesprek en wordt er een notificatie verstuurd.
Tabblad ‘Gesprekken’
Wij werken iedere dag aan het verbeteren van TeamTelefoon. De huidige techniek laat het nog niet toe om dit euvel op te lossen. Wel kan er in het detailscherm van de gesprekslogs opgezocht worden wie de persoon is geweest die zo snel alweer heeft opgehangen. Bovendien staat in de gesprekslogs dat de beller heeft opgehangen, zoals hieronder is te zien, en kunnen deze gesprekken zo snel herkend worden. Natuurlijk kan alsnog teruggebeld worden naar de korte beller, de keuze is aan jou.
Hopelijk helpt dit artikel om de situatie te verduidelijken. Zijn er toch nog vragen over dit probleem of zijn er andere dingen waar jullie team tegenaan loopt? Aarzel niet om contact met ons op te nemen.
Klik hier als je meer wilt leren over TeamTelefoon.
Geïnteresseerd in meer van zulke artikelen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.