Blog

TeamTelefoon

Voor de miniserie ‘Het verschil maken in de zorg’ spreken we drie zorgverleners die hun baan in de thuiszorg gedag zeiden omdat ze ergens anders harder nodig waren. In deel 2 van de serie: Nicole Schouten (35). Zij woont met haar man Dave (39) en hun vier kinderen samen met tien jongvolwassenen met een beperking in Didam. Een gemiddelde werkdag voor Nicole begint zoals die van veel jonge ouders: vroeg. Om 7.00 uur helpt ze
Wijkzorg geleverd door studenten: het is het concept van thuiszorgbedrijf Emile.nu. Wij spraken met oprichter Emile de Roy van Zuydewijn (35) over wat de zorg van Emile.nu uniek maakt. Een eigenwijze jongen van net twintig. Dat was Emile de Roy van Zuydewijn toen hij in 2005 zijn thuiszorgbedrijfje Emile.nu lanceerde. Pas anderhalf jaar eerder was hij begonnen met zijn studie verpleegkunde. “Ik studeerde eerst Industrieel Ontwerpen en wilde fietsen maken. Maar ik was altijd bezig
Voor de miniserie ‘Het verschil maken in de zorg’ spreken we drie zorgverleners die hun baan in de thuiszorg gedag zeiden om voor zichzelf te beginnen. In deel 1 van de serie: Anja Kramer (35). Zij opende drie jaar geleden Villa Vrolijk, een kleinschalig logeerhuis voor meervoudig gehandicapte kinderen in Amsterdam-Noord.    Zorgverlener Anja Kramer werkte lang als zelfstandige in de thuiszorg. Ze kwam bij verschillende kinderen met een beperking thuis. Omdat ze na een
Vrouwen verschillen biologisch gezien van mannen, maar veel medische kennis is gebaseerd op het mannenlichaam. Hierdoor krijgen vrouwen vaak niet de zorg die ze nodig hebben. Wat kun jij als thuiszorgmedewerker doen om je zorg zo goed mogelijk af te stellen op degene die je tegenover je hebt? TeamTelefoon vroeg het Xanne Visser van de organisatie WOMEN Inc., die zich inzet voor gelijke behandeling van vrouwen en mannen in Nederland. Een mens is een man
“Goedendag, dit is de voicemail van 0612345678. Spreek een bericht in na de piep.” Dit bericht komt je waarschijnlijk wel bekend voor. Misschien hoor je in je hoofd zelfs de vrouwelijke computerstem die bij deze standaard begroetingen hoort. Niet zo gek, want veel mensen veranderen dit vooraf ingestelde bericht niet. Terwijl dit bericht heel onpersoonlijk overkomt voor de beller. Maar wat is dan wel een goed ingesproken begroeting?  Hieronder vind je vijf tips voor het
  • Schrijf je in voor onze nieuwsbrief