Blog

TeamTelefoon

Bedankt voor al jullie reacties op de enquête. Dit helpt ons enorm in het verbeteren van TeamTelefoon. Hierbij een paar van de leukste reacties die wij van jullie hebben mogen ontvangen. “Ideaal dat er meerdere tegelijk bereikbaar zijn en dat je hem soms kan laten gaan als je bezig bent” – Amstelring Wijkzorg “Is echt een meerwaarde voor het team” – Buurtzorg Nederland “Dit scheelt veel tijd en je kunt alles thuis vooraf invoeren” –
Het verlenen van zorg is de reden dat jij dit beroep hebt gekozen. Je hebt passie voor het vak en doet dit met plezier. Uit onze enquête komt echter naar voren dat maar liefst 75% van jullie werkdruk ervaart. De door jullie veel genoemde oorzaken in de enquête zijn tijdrovende administratieve werkzaamheden, zoals het invoeren van zorgplannen, evaluaties en andere rapportages. Daarnaast zorgen ook de verplichtingen om de cliënt elke wijziging in het zorgplan te
TeamTelefoon wil weten hoe de gebruikers de dienst ervaren en heeft een enquête uitgezet onder de gebruikers, met als einddoel om de gebruikerservaring te kunnen verbeteren. De komende tijd zullen wij via de nieuwsbrieven, blog en in de serie “Achter de schermen” de resultaten delen, tips geven en de nieuwste functies uitleggen die zijn uitgerold. Dit alles komt voort uit de feedback die wij van jullie hebben mogen ontvangen. Werk jij wel eens wijkoverschrijdend? Door
De NOS publiceerde vanochtend een artikel over de combinatie van mantelzorg verlenen en het hebben van een drukke baan. Daaruit blijkt dat ongeveer 30 procent van de werkende mantelzorgers moeite heeft met deze combinatie. Er zijn ongeveer 400.000 mensen die naast het verlenen van zorg een baan hebben van twaalf uur per week of meer. De werkende mantelzorgers ervaren veel tijdsdruk en geven het leven een lager cijfer dan gemiddeld. De NOS heeft een beeld
Is zorg leveren aan cliënten niet de reden dat jij hebt gekozen voor een mooi beroep in de zorg? Precies. Helaas is de hoge werkdruk in deze branche nog steeds gesprek van de dag. En dit wordt ook bevestigd door onze gebruikers. Een nadelig gevolg hiervan is dat thuiszorgmedewerkers minder tijd hebben voor de cliënt. Wat veroorzaakt deze hoge werkdruk? Gaten opvullen in het rooster vanwege een personeelstekort, werken onder tijdsdruk, rapportage naar zorgverzekeringen, het opstellen
  • Schrijf je in voor onze nieuwsbrief