Blog

TeamTelefoon

In het artikel ‘Wie bellen er naar het thuiszorgteam?’ kwam naar voren wie er het vaakst bellen naar het thuiszorgteam. Volgens de gebruikersenquête die veel van jullie hebben ingevuld, bellen cliënten het vaakst naar het team. Gevolgd door mantelzorgers, specialisten en huisartsen. Maar waarom bellen deze cliënten? Ook dit vroegen wij in de enquête. Wij zetten de antwoorden op een rijtje. De meest voorkomende redenen zijn: Aanvragen van een nieuwe zorgvraag Annuleren van de zorg
Wie van jouw collega’s heeft echt een hart voor de zorg? En waarom? Nederlandse verpleegkundigen konden elkaar het hele jaar door nomineren voor de Hartvoorzorg award. Tijdens de Florence Nightingale Fair werd de winnares bekendgemaakt. Els Stuiver ging met de prijs en bloemen naar huis. Stuiver is in 2007 gediplomeerd, heeft toen twee jaar in het ziekenhuis gewerkt, maar is daarna naar eigen zeggen al gauw weer naar de thuiszorg in Bolsward teruggekeerd. “Dit is
Hebben jouw cliënten sleutelkluizen naast hun voordeur hangen? En mogen jij en je collega’s die gebruiken? De antwoorden op deze vragen lopen nogal uiteen. Waar het ene wijkteam dagelijks gebruik maakt van sleutelkluizen, is dat bij het andere ten strengste verboden. Sleutelkluizen zijn een veelgebruikte oplossing voor toegang in de thuiszorg. Soms zijn cliënten niet zelf in staat de deur open te doen, bijvoorbeeld als ze zijn gevallen. Als wijkverplegers de code van de kluis
De zorg is de grootste bedrijfstak in Nederland. Maar liefst 1 op de 6 banen is een baan in de zorg. Maar waar werken zij? Hoe oud zijn ze en is het echt zo dat de meeste zorgmedewerkers vrouwen zijn? Wij zetten het op een rijtje voor je aan de hand van gegevens van het CBS.   Hoe groot is de zorgsector? In 2018 waren er 1,7 miljoen banen in de zorg in Nederland. Dit
Het is sinds kort niet meer verplicht, maar toch komt het nog vaak voor in de wijkverpleging: de 5-minutenregistratie. Zorg wordt hierbij per vijf minuten verantwoord; een administratief klusje dat veel tijd kost. En die tijd kan beter aan de cliënten worden besteed. De registratie mag en kan afgeschaft worden, maar hoe? Als de 5-minutenregistratie eenmaal in de systemen van medewerkers zit, kan het lastig zijn dit weer te veranderen. In sommige wijkteams is zelfs het
  • Schrijf je in voor onze nieuwsbrief